11/5 - Idag kom Pirran!

Idag kom äntligen Pirran, Eva kom och hämtade mig så jag kunde få följa med och se hur hon var och lasta och så där, gick superbra. När vi kom fram tog jag in henne i stallet, det bara droppade svett om henne, trots att hon inte ens hade täcke på sig! Förstår ni då hur varmt det varit här idag?!
stod och myste lite, och bytte grimma till hennes vanliga och sen bar det av ut till hagen där hon för första gången skulle få träffa sina hagkompisar! Gick väl sisådär då dom 2 varmbloden som står på lösdriften där jagade henne som sjutton! :( Men sen när dom blev uttagna för att deras ägare kom så fann hon och Memó varann vilket gjorde henne lite tuffare när dom kom in igen, fast hon fick en egen höhög och en vattenhink på andra sidan hagen så hon iaf har lite eget utan att behöva stå med dom andra första natten :)
Var ute i hagen 2 gånger och pussade lite på henne, och hon kom framtravande varje gång och ville gosa lite, och så såg hon så ledsen ut när jag vände och gick! lilla stumpan, hoppas hon tar sig på insemineringen så hon och jag får en lång och bra tid tillsammans <3<3
bilder kommer imorgon, har inte orkat lägga in än! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0