2011-06-13

Igår natt sov vi hos Madde och Jesper, killarna ville grilla och dricka öl, fast någon grillning blev det inte, för det började regna!
men men, vi blev kvar, skulle springa ner vid 05 och kolla till Audna eftersom hon fortfarande inte fått sitt föl, men det åskade så hela huset skakade, Natalie var vaken och var rädd så jag skickade ett sms till Madde och vi kom fram till att ingen av oss vågade gå ut, och hästar fölar ju ändå inte när det är dåligt väder.. Så hade jag utsläppet på morgonen, Pirran skulle ju äntligen få gå ut tillsammans med dom andra igen!
När jag kom ner och började frukostfodra fick jag en chock, där stod ju ett litet nyfött föl! då hade Audna fölat under natten iaf!! så ringde till Madde, men hon svarade inte, och inte coffe heller, så jag tänkte - vad fan, får väl gå upp och hämta Madde då! men då ringde hon tillbaka och sa "vadå, har hon fölat eller?" innan jag hann säga nåt, "ja!" fick hon till svar och då tog det inte många minuter innan hon var nere vid stallet ;) Ett litet stoföl som ska heta Eldina från Strömkärr. Supersöt =)
Sen var jag kvar där och höll koll på dom under dagen när Madde var iväg och tävlade.
Släppte ut Audna och Eldina en stund i hagen och så släpptes Pirran ut, ojoj så stor hon blev, och sikken snygg nacke hon blåste upp ;) Men det blev inget springande så det var ju skönt, nu håller vi tummarna att hon håller sig skadefri så hon kan köras iväg på betäckning den sista som planerat =)

Nehe, nu ska vi göra oss i ordning och gå och möta Coffe från jobbet :)



Mitt underbara guldhjärta <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0